fbpx

Google Adwords

Met behulp van Google Adwords direct gevonden worden

op het World Wide Web

Vaak wil je als bedrijf goed gevonden worden op het internet. De meeste mensen zoeken via een zoekmachine zoals Google. Google laat twee type resultaten zien. Bovenaan en rechts zie je de betaalde zoekresultaten. Dit zijn advertenties via Google Adwords. Links onderaan zie je de organische zoekresultaten. Om bovenaan in de organische zoekresultaten te komen is niet eenvoudig. Vaak duurt het maanden voordat een website met bepaalde zoektermen autorisatie heeft opgebouwd. Daarom is Google Adwords een prima hulpmiddel voor bedrijven die graag direct zichtbaar willen zijn.

Iedereen kan voor Google Adwords een account aanmaken en van start gaan, maar om écht te scoren moet je de kneepjes van dit hulpmiddel kennen. Daarom werkt OpvallenT samen met KRSTN.nl. KRSTN bekijkt uw doelstellingen en bepaalt welke opties ze gaat inzetten met Google Adwords. Google Adwords is namelijk veel meer dan alleen de tekstadvertenties die je ziet in de Goole zoekmachine. Google Adwords geeft bijvoorbeeld ook mogelijkheden om te adverteren met banners op bepaalde websites en op YouTube. KRSTN.nl kijkt graag met u mee welke middelen passen bij uw doelstellingen en zorgt ervoor dat vanaf het begin alles meetbaar is en binnen uw budget blijft.

5 redenen waarom je Adwords zou moeten inzetten

Adwords levert sneller resultaat dan SEO

Voor nieuwe websites kan het maanden duren om resultaten van SEO terug te zien. Door de concurrentie op de organische plekken hebben nieuwe websites vaak te weinig autoriteit om op interessante termen bovenaan te komen.

Omdat er veel tijd overheen gaat is het bovendien lastiger om nieuwe zoekwoorden uit te testen. In het geval van AdWords kun je een test direct beginnen waardoor je sneller een goed beeld kunt vormen over wat wel of niet werkt.

Adwords is meetbaar

In vergelijking met traditionele platformen zoals TV, is online marketing goed meetbaar. De mogelijkheden van AdWords zijn enorm uitgebreid en met behulp van Google Analytics kan er precies worden achterhaald wat bezoekers doen nadat ze op een advertentie hebben geklikt. Hierdoor is de winstgevendheid van AdWords goed te bepalen.

De concurrenten gebruiken Adwords

Er zijn veel bedrijven die gebruikmaken van Google AdWords. De kans is dan ook groot dat één of meerdere concurrenten vindbaar zijn op de advertentieplekken in de resultaten van Google. Als je hier niet tussen staat, is het simpelweg niet mogelijk om op deze plekken de concurrentie aan te gaan.

Adwords is opschaalbaar

Een groot voordeel van AdWords is de opschaalbaarheid. Als een campagne in AdWords winstgevend is, maar in budget wordt beperkt, is er geen reden om het budget niet te verhogen. Door het budget te verhogen zullen je conversies en omzet direct toenemen.

Adwords haalt verkoopgerelateerde klikken binnen

Er zijn genoeg mensen die stellen dat er niemand op de advertenties in Google klikt. Echter blijkt dit niet de realiteit te zijn. Uit onderzoek blijkt namelijk dat advertenties bij zoekopdrachten twee van de drie klikken binnenhalen. Als je AdWords niet inzet loop je in dit geval dus al meer dan 60% van je potentiële bezoeken mis.

Interesse in Google Adwords?

Wilt u ook direct gevonden worden in de Google zoekmachine of via Banners op het internet? Neem dan contact op met OpvallenT.