Stel jezelf als eerste de vraag wat moet er op jouw website gebeuren, zodat jij volgend jaar de vlag uithangt. Veel ondernemers zien hun website als een doel op zich en hebben niet in de gaten dat een website een gereedschap is om andere doelen te behalen.
Een doel van je website zou kunnen zijn:
Als mensen op jouw website komen willen ze weten wie je bent en wat je doet. Maar dat niet alleen ze zoeken ook naar een reden waarom ze met jou zaken moeten doen. Wat maakt jou anders dan andere collega-bedrijven. Ben niet te bescheiden en kom uit voor je kwaliteiten. Probeer deze in tekst en beeld weer te geven.
Jou onderneming verkoopt bepaalde producten of diensten maar wat verkoop je echt? Vaak ligt daar nog een voldoening achter.
Verkoop je twee overnachtingen of een onvergetelijk weekend.
Verkoop je elektrotechnische installaties of nooit meer zorgen over alles wat met elektriciteit te maken heeft.
Verkoop je websites of drie keer zoveel klanten;
Verkoop je planten of een tuin waar al je zintuigen geprikkeld worden.
Doe je aan hoofdfysiotherapie of verkoop je nooit geen last meer van migraine.
Hoe dichter je bij de wensen van de klant komt, hoe beter het verkoopt.
Denk even welke stappen nodig zijn om van een bezoeker een klant te maken.
En in welke onderdelen laat je dit terug komen in de website?
Maak een stroomschema en bedenk op welke webpagina welke stap genomen wordt.
Iedere bezoeker heeft bepaalde twijfels. Neem deze twijfels weg. Publiceer een aantal testimonial verhalen of toon wat reviews. Als anderen iets over jouw onderneming vertellen dan is dat sterker als dat jezelf iets over je onderneming zegt. Misschien kan je een koppeling maken met je Google reviews. Dat deze reviews rechtstreeks in je website worden geladen.
Misschien kan je bepaalde garanties bieden: Niet goed geld terug, X dagen garantie of X dagen tijd om iets uit te proberen.
Als mensen klant zijn geworden dan willen ze na verloop van tijd eigenlijk nog een bevestiging dat ze met de juiste partner zaken doen. Schrijf eens een succesverhaal. Laat zien dat je expertise hebt. Maak een aanbieding voor bestaande klanten. Help je klanten met informatie of kennis. Dit zijn allemaal zaken waarmee je klanten kan binden.
Vind je dit allemaal lastig en wil je graag ondersteuning bij de opzet van je website? Neem dan contact op, zodat we kunnen kijken wat we voor jouw onderneming kunnen betekenen.