fbpx

Een goed plan voor je website bestaat uit de volgende onderdelen:

  1. Het doel
  2. Het onderscheidend vermogen
  3. Je aanbod
  4. De stappen naar conversie
  5. Bezwaren wegnemen
  6. Klanten binden

Wat is het doel van je website?

Stel jezelf als eerste de vraag wat moet er op jouw website gebeuren, zodat jij volgend jaar de vlag uithangt. Veel ondernemers zien hun website als een doel op zich en hebben niet in de gaten dat een website een gereedschap is om andere doelen te behalen.

Een doel van je website zou kunnen zijn:

  • Het verkopen van X producten;
  • Het binnenhalen van Y offerteaanvragen;
  • X minder telefoontjes naar de serviceafdeling;
  • In contact komen met een nieuwe doelgroep. 

Wat maakt jouw onderneming uniek?

Als mensen op jouw website komen willen ze weten wie je bent en wat je doet. Maar dat niet alleen ze zoeken ook naar een reden waarom ze met jou zaken moeten doen. Wat maakt jou anders dan andere collega-bedrijven. Ben niet te bescheiden en kom uit voor je kwaliteiten. Probeer deze in tekst en beeld weer te geven.

Wat heb je te bieden?

Jou onderneming verkoopt bepaalde producten of diensten maar wat verkoop je echt? Vaak ligt daar nog een voldoening achter.

Verkoop je twee overnachtingen of een onvergetelijk weekend.
Verkoop je elektrotechnische installaties of nooit meer zorgen over alles wat met elektriciteit te maken heeft.
Verkoop je websites of drie keer zoveel klanten;
Verkoop je planten of een tuin waar al je zintuigen geprikkeld worden.
Doe je aan hoofdfysiotherapie of verkoop je nooit geen last meer van migraine.

Hoe dichter je bij de wensen van de klant komt, hoe beter het verkoopt.

Hoe neem je de klant bij de hand?

Denk even welke stappen nodig zijn om van een bezoeker een klant te maken.

  1. Kennismaken
  2. Interesseren
  3. Overtuigen
  4. Bewijzen / aantonen
  5. In actie laten komen.

En in welke onderdelen laat je dit terug komen in de website?
Maak een stroomschema en bedenk op welke webpagina welke stap genomen wordt.

Neem bezwaren weg

Iedere bezoeker heeft bepaalde twijfels. Neem deze twijfels weg. Publiceer een aantal testimonial verhalen of toon wat reviews. Als anderen iets over jouw onderneming vertellen dan is dat sterker als dat jezelf iets over je onderneming zegt. Misschien kan je een koppeling maken met je Google reviews. Dat deze reviews rechtstreeks in je website worden geladen.

Misschien kan je bepaalde garanties bieden: Niet goed geld terug, X dagen garantie of X dagen tijd om iets uit te proberen.

Probeer kanten te binden

Als mensen klant zijn geworden dan willen ze na verloop van tijd eigenlijk nog een bevestiging dat ze met de juiste partner zaken doen. Schrijf eens een succesverhaal. Laat zien dat je expertise hebt. Maak een aanbieding voor bestaande klanten. Help je klanten met informatie of kennis. Dit zijn allemaal zaken waarmee je klanten kan binden.

Heb je hulp nodig met je website?

Vind je dit allemaal lastig en wil je graag ondersteuning bij de opzet van je website? Neem dan contact op, zodat we kunnen kijken wat we voor jouw onderneming kunnen betekenen.

Archief

Deze website gebruikt cookies voor een optimale weergave.  Klik op OK als je daarmee instemt.

Cookie settings

Below you can choose which kind of cookies you allow on this website. Click on the "Save cookie settings" button to apply your choice.

FunctionalOur website uses functional cookies. These cookies are necessary to let our website work.

AnalyticalOur website uses analytical cookies to make it possible to analyze our website and optimize for the purpose of a.o. the usability.

Social mediaOur website places social media cookies to show you 3rd party content like YouTube and FaceBook. These cookies may track your personal data.

AdvertisingOur website places advertising cookies to show you 3rd party advertisements based on your interests. These cookies may track your personal data.

OtherOur website places 3rd party cookies from other 3rd party services which aren't Analytical, Social media or Advertising.